קרן אייסף דוגלת לא רק במצוינות אישית, אלא גם במחויבות לקהילה ולחברה הישראלית

לצד העשייה החברתית וכחלק בלתי נפרד ממנה, הוקמה התכנית למנהיגות חברתית, המלווה את חברי הקרן אחת לשבועיים מרגע כניסתם לקרן ועד הפיכתם לבוגריה. התכנית הוקמה בשאיפה לפתח חשיבה ביקורתית, מחויבות ומנהיגות חברתית בקרב חברי קרן אייסף, אותם סטודנטים בעלי פוטנציאל עצום שהעשייה החברתית בוערת בהם. בתכנית נפגשים חברי הקרן עם תכנים שונים המעסיקים את החברה הישראלית, עם האחריות והמחויבות שלהם אליה ועם שאלת הזהות והסיפור האישי שלהם כמניע לעשייה ואקטיביזם חברתי. כך, לצד העשייה החברתית –מתפתחת מנהיגות.

 

מילים גדולות, אבל איך זה קורה? 

מתודת העבודה בקרן אייסף בכלל ובתוכנית המנהיגות בפרט,בוחנת סוגיות חברתיות דרך שלוש פריזמות: ידע, ערכים וזהות.  לדוגמא, כאשר נדרשים חברי הקרן לסוגיית החינוך בישראל:
בפריזמת הידע - הם יבחנו את ההיסטוריה של החינוך בארץ, תיאוריות ופרדיגמות חינוכיות שונות.
בשיח הערכי - יבחנו חברי הקרן את תפישתם הערכית בשאלות חינוכיות כגון: מצוינות מול שוויון,חינוך פרטי או ציבורי ועוד שאלות מרתקות ומורכבות.
במישור הזהות - יבחנו הסטודנטים את חוויתם במערכת החינוך אז והיום, מה משמעותה וכיצד היא מעצבת את תפישתם כיום. מישור זה מחבר בין עולם הלימוד והידע לעולמם הערכי ועשייתם החברתית של הסטודנטים חברי הקרן.
שלוש הפריזמות והחיבור ביניהן מניע להתפתחות אישית ואמונה פנימית, היוצרות מחויבות עמוקה לעשייה ולמנהיגות חברתית. התוכנית מתפתחת עם צמיחתו של הסטודנט בקרן, כאשר בשנים מתקדמות יותר חברי הקרן נדרשים לסוגיות מורכבות. התהליך מגיע לשיאו בשנה האחרונה, העוסקת במנהיגות וביכולתו של הסטודנט להשפיע על החברה הישראלית בחייו הבוגרים. התוכנית מועברת ע”י סטודנטים מובילים המהווים מודל לחיקוי בעשייתם החברתית ובתודעתם. 


שבת אייסף

השיא של תכנית המנהיגות היא שבת אייסף- סופשבוע שבמסגרתו מתכנסים כל חברי קרן אייסף- סטודנטים לתואר ראשון ושני, דוקטורנטים, בוגרים, חברי ועד מנהל ושותפים. השבת היא כולה בסימן של פערים חברתיים בחברה הישראלית ובמהלכה מתקיימות הרצאות וסדנאות מפי אנשי אקדמיה, המגזר הציבורי, המגזר השלישי ועוד. מטרות שבת אייסף הינן:
•    עידוד העיסוק והחשיבה על סוגיות חברתיות משמעותיות בחברה הישראלית
•    חיבור הסטודנטים לתוכנית המנהיגות ובירור הזהות והערכים של כל אחד מהחברים בקרן
•    חיזוק תחושת השייכות לקרן אייסף
•    עידוד היכרות עם הקרן כשלם ,בעלי תפקיד בקרן – וועד מנהל/עמותה וכו' , בוגרים וארגון הבוגרים.
•    חיזוק הרישות החברתית בין הסטודנטים  
בכל שנה, שבת אייסף הינה האירוע המרגש והמשמעותי ביותר עבור כלל החברים והשותפים של הקרן. מאות האנשים המתקבצים יחד, לסופשבוע שלם של דיונים והתעסקות בחברה הישראלית יוצרים תחושה חזקה של עשייה משמעותית, גאווה בסטודנטים ובבוגרי הקרן ובעיקר- מחזקים את המוטיבציה וההכרה בצורך להמשיך בעבודה ובעשייה שלנו.
 

רוצים להיות שותפים לדרך? לתרומות אפשר לפנות לרותם כהן כחלון. טלפון: 03-5624448 שלוחה 107, או במייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Back to top