ההרשמה למלגת אייסף לשנת תשפ"ד תיפתח בתחילת יוני 2023
ההרשמה למלגת אייסף לשנת תשפ"ד תיפתח בתחילת יוני 2023

אנחנו נמצאים בעיצומה של טרגדיה נוראה מאז ה 7.10
לצערנו המציאות לא פסחה גם על משפחת אייסף, ואנחנו מבקשים להשתתף בצער המשפחות השכולות , לאחל החלמה לפצועים ולחזק את משפחות הנעדרים והשבויים, מי ייתן ויחזרו הביתה בשלום במהרה.
קרן אייסף פועלת לסייע לסטודנטים ולבוגרים שלה ודרכם לחיזוק מדינת ישראל כולה.
אנחנו מודים לכל השותפים והתורמים שלנו על העמידה לצידנו בשעה קשה זו ובימי שגרה.

ביחד ובסולידריות ננצח!

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
PlayPause

אייסף- הקרן הבינלאומית לחינוך הינה ארגון חברתי ציוני, הפועל לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך וצמצום פערים בחברה הישראלית באמצעות הגברת הנגישות להשכלה גבוהה ופיתוח מצוינות ומנהיגות חברתית-אקדמית בקרב סטודנטים שהם דור ראשון להשכלה גבוהה. קרן אייסף מעניקה מלגה משמעותית לצד תכנית מעורבות חברתית וליווי אישי לחבריה לאורך כל הדרך. אייסף הינה קרן מלגות לסטודנטים מהוותיקות בישראל ומהבודדות המעניקות מלגות לחיילים משוחררים ולצעירים מבטיחים מהפריפריה החל מתואר ראשון, דרך תואר שני ותואר שלישי וכלה בפוסט דוקטורט בחו"ל. הקרן נוסדה בשנת 1977 על ידי קבוצה של נדבנים יהודיים יוצאי ארצות המזרח, בראשות המנוח אדמונד י׳ ספרא, גב' לילי ספרא ז"ל וגב' נינה ווינר.

הסיפור של קרן אייסף

קרן אייסף - הרבה יותר ממלגה | בואו להכיר אותנו
Play Pause
1

 

milgaim 1

 

מימין לשמאל: השר לשעבר מאיר שיטרית, נשיאת קרן אייסף גב' נינה ווינר, מנכ"ל הקרן תומר סמרקנדי והסטודנטיות המצטיינות: ציונה טגניה וג'ני בוטבול

באירוע נרשמה נוכחות יוצאת דופן של יוצאי בית המשפט העליון לדורותיהם, בינהם שמגר, ברק, בייניש והדור הנוכחי, מפגש אשר אינו שכיח כלל.

האירוע המרגש הפך משמעותי אף יותר, כאשר נשיא העליון בדימוס, אהרון ברק, נשא דברים וניתן היה ללמוד כי הוא חוזר בו מעמדתו בנושא " הזכות לקיום בכבוד".

אותה זכות הייתה שנויה במחלוקת בין הנשיא בדימוס, אשר צמצם אותה לכדי "זכות לקיום בתנאים מינימאליים", לבין השופט המנוח, אדמונד לוי, שרצה להרחיבה כ"זכות לקיום בתנאי מחייה נאותים". אותה מחלוקת גררה דחייה של העתירה בפרשת עמותות מחויבות לשלום וצדק חברתי, בנושא קיצוץ בקצבאות הבטחת הכנסה.

בדבריו, חזר בו אהרון ברק מעמדתו, כשהציע סינתזה בין הגישות- " זכות לקיום בתנאים בסיסיים", זכות אשר תכלול גם זכויות נוספות אשר נדחו בעבר. הנשיא בדימוס, ברק, סיפר כי לאחר שקרא את דבריו של השופט לוי, " ליבו נקרע" והוא "מצר על כך שלא דיבר עם השופט לוי על מנת להגיע להסכמה משותפת". ברק, כהרגלו, ביסס ונימק את דבריו היטב ומאמרו בנושא יתפרסם בספר לזכרו של לוי , העתיד לצאת לאור בקרוב.

milgaim 2

 

פרופ' אהרון ברק: "הזכות לקיום בתנאי מחייה בסיסיים"

בין הנוכחים באירוע החשוב היו בני משפחתו של השופט אדמונד לוי, שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, בינהם הנשיאים שמגר, ברק ובייניש, השופטת אסתר חיות שברכה בשם בית המשפט העלין וקראה ברכה מנשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, ששהתה בחו"ל. השופטים מצא, רובינשטיין, מלצר, ברלינר ועוד לצד נשיאת קרן אייסף, גב' נינה ווינר, עו"ד גיא בוסי, חבר המשפחה שהתמחה אצל לוי ונשא דברים מרגשים לזכרו, עו"ד ד"ר אמיר חנצ'ינסקי, חבר מועצת הנהלת אייסף, שהתמחה אף הוא בבית המשפט העליון, עו"ד עלא דיאב שהיה יועץ משפטי של השופט לוי והנחה את הטקס, חברים וקולגות.

milgaim 3

צילום: עופר עמרם

milgaim 4

מימין לשמאל: פרופ' אהרון ברק, פרופ' מאיר שמגר, השר לשעבר מאיר שטרית, גברת נינה ווינר נשיאת קרן אייסף, גב' סימה לוי (אשתו של אדמונד) ותומר סמרקנדי מנכ"ל קרן אייסף

אשתו של השופט המנוח, גב' סימה לוי, ריגשה את הנוכחים בנאומה והודתה לקרן אייסף ולנוכחים על שנמצאה הדרך הראויה להנציח את השופט שהנגשת ההשכלה הגבוהה הייתה יקרה ביותר לליבו.

קרן אייסף מוקירה את המעמד ונרגשת להוות פלטפורמה לאירוע מרגש בעל השלכה משפטית כל כך חשובה.

 

Back to top